Tesco zamierza zamykać kolejne sklepy w Polsce
Konkurencja dyskontów uderza nie tylko w małe sklepy, ale również hipermarkety. Ich liczba będzie spadać, niektóre będą zmniejszane.
Tesco w ogłoszonych w środę wynikach finansowych za ostatni rok finansowy, kończący się w lutym 2017 r., nie ma dobrych informacji dla swoich polskich partnerów i pracowników. Przychody firmy spadły o 3 proc. do 10,8 proc., a sieć sprzedaży skurczyła się o 11 sklepów.
Powierzchnia sprzedaży skurczyła się o 110 tys. stóp kw. (ok. 10,2 tys. mkw.) – 85 tys. przypadło na zamykane lokale, a reszta na ograniczanie powierzchni sprzedaży w hipermarketach, które nadal działają na mniejszych powierzchniach.
Na ten rok Tesco w sprawozdaniu zapowiada jeszcze mocniejsze cięcia. W sumie powierzchnia sprzedaży ma się skurczyć o 357 tys. stóp...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta