W jaki sposób zaksięgować wydatek na transport materiałów
Koszty uboczne związane z zakupem, np. dotyczące transportu, załadunku i wyładunku oraz ubezpieczenia w drodze należy wpisywać w kolumnie 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi warsztat stolarski (produkuje meble). W czerwcu 2017 r. nabył od firmy X klej stolarski. Nabyty klej jest dla przedsiębiorcy materiałem pomocniczym. Transport kleju zlecili przewoźnikowi, który zrobił to 21 czerwca 2017 r., wystawiając tego dnia fakturę nr 21/06/2017 r. na kwotę 369 zł, w tym VAT: 69 zł. Przedsiębiorca zapłacił za usługę transportu kleju przelewem na rachunek bankowy przewoźnika. Podatek naliczony wynikający z faktury potwierdzającej nabycie usługi transportu kleju zostanie odliczony w całości przez przedsiębiorcę w deklaracji VAT-7 za czerwiec 2017 r. W jakiej kolumnie prowadzonej przez przedsiębiorcę (metodą kasową) podatkowej księgi przychodów i rozchodów należy ująć koszty transportu kleju? Czy właściwa będzie tu kolumna 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1 ustawy o PIT. Aby wydatek poniesiony przez podatnika był dla niego kosztem uzyskania przychodu, musi spełniać następujące warunki:
- został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi zostać pokryty z zasobów majątkowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta