Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polacy ruszyli na zakupy internetowe do Chin

14 lipca 2017 | Ekonomia
Na polowanie na cenowe okazje Polacy ruszają do zagranicznych sklepów
źródło: Rzeczpospolita
Na polowanie na cenowe okazje Polacy ruszają do zagranicznych sklepów

Nawet 5 mln osób miesięcznie korzysta już z serwisu Aliexpress chińskiego giganta Alibaba. W rok ich liczba się podwoiła, dzięki czemu platforma wdarła się do czołówki e-commerce w Polsce.

piotr mazurkiewicz

AliExpress, platforma detaliczna należąca do Alibaby, największej na świecie firmy e-commerce, jest już trzecim pod względem popularności handlowym serwisem internetowym w naszym kraju. Lepszy wynik mają tylko Allegro i Ceneo. Taki wynik pokazuje, że choć Polacy nie należą do wielkich zwolenników e-zakupów za granicą, to jednak niskie ceny potrafią ich przyciągnąć nawet do Chin.

– Te zwyżki nie wynikają z jakiejś kampanii reklamowej kierowanej do polskiego klienta. Interesujące jest zatem, co by się wydarzyło, gdyby Aliexpress postanowił poważnie powalczyć o polski rynek – zastanawia się Marek Molicki, ekspert Gemiusa, firmy badającej ruch w internecie.

No name górą

Na Aliexpress nikt nie szuka znanych marek. Produkty mają być po prostu tanie, a wśród ponad 100 mln ofert można znaleźć wszystko. Zegarki i biżuteria po kilka dolarów czy smartfony za 80...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10800

Wydanie: 10800

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament