Rynek gier dryfuje w kierunku mobilności
nowe technologie | Rośnie popularność gier na smartfony, ale te tradycyjne na komputery osobiste i konsole też mają się dobrze. katarzyna kucharczyk
Globalny rynek gier urośnie w tym roku do ponad 125 mld dol. ze 116 mld dol. w 2017 r. Segment mobilny (smartfony i tablety) będzie już stanowił aż 46 proc. całego rynku – prognozuje firma Newzoo. Jeszcze w 2016 r. ten odsetek wynosił niespełna 40 proc., a w 2020 r. ma wzrosnąć do 51 proc. i osiągnąć wartość ponad 72 mld dol.
Smartfon priorytetem
Jak jest w Polsce? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Ze świecą szukać dokładnych danych analitycznych i prognoz dla naszego rynku, natomiast zdania przedstawicieli branży są podzielone. Niektórzy twierdzą, że nie odstajemy od globalnych statystyk, ale według innych w Polsce gry mobile dopiero zyskują popularność. Widać jednak, że na ten segment stawia coraz więcej firm.
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta