Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polakom w duszy gra, a sprzedaż muzyki rośnie

12 kwietnia 2019 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Alarmistyczne prognozy się nie sprawdzają, wydatki na legalną muzykę nieznacznie, ale rosną. 
Jest to możliwe dzięki streamingowi, który po raz pierwszy przekroczył 100 mln zł, oraz winylom.

 

Internet miał być grabarzem przemysłu muzycznego, ale po latach królowania piractwa oraz spadających wpływów ze sprzedaży treści z legalnych źródeł widać odrodzenie.

– 2018 r. był czwartym z rzędu rokiem wzrostu – wyjaśnia Frances Moore, dyrektor generalna Międzynarodowej Federacji Przemysłu Muzycznego IFPI. Na świecie sprzedaż muzyki wzrosła 9,7 proc.

W Polsce z danych Związku Producentów Audio-Video wynika, że łączna wartość krajowego rynku muzycznego, czyli sprzedaż fizyczna, cyfrowa, synchronizacje i prawa producenckie zwiększyła się o 2,9 proc. do 412,2 mln zł. Biorąc pod uwagę tylko nośniki fizyczne oraz sprzedaż cyfrową i streaming, rynek wart jest 310 mln zł i także rośnie. Zgodnie z globalnym trendem nośniki fizyczne powoli, ale jednak tracą, a zyskują formy cyfrowe na czele ze streamingiem. Wyjątkiem od tego trendu są winyle, których sprzedaż w Polsce w 2018 r. wzrosła ponad 8 proc.

Internet zmienia rynek

W Polsce sprzedaż muzyki cyfrowej w 2018 r. wzrosła o ponad 23 proc. i po raz pierwszy przekroczyła poziom 100 mln zł, odpowiada już za 35 proc. rynku. Obecni są na nim potentaci, ale przy tak wielkiej konkurencji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11330

Wydanie: 11330

Spis treści
Zamów abonament