Firmy przełożą wyniki prac badawczych na oryginalne produkty
Pieniądze, które można pozyskać z działania „Badania na rynek", mają służyć wprowadzaniu na rynek nowych produktów, usług i technologii. W trzech równolegle trwających konkursach na przedsiębiorców czeka ponad miliard zł.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości prowadzi aż trzy równoległe konkursy do jednego z tzw. działań programu „Inteligentny rozwój". Chodzi o jego część zatytułowaną „Badania na rynek" (działanie nr 3.2.1). Ich wspólnym mianownikiem jest możliwość pozyskania bezzwrotnych dotacji na przeprowadzenie w firmie inwestycji w nowe (nowoczesne) maszyny, urządzenia, technologie, oprogramowanie, licencje, patenty, a także rozbudowę hal montażowych, produkcyjnych lub inne prace budowlane, o ile wynikiem takich działań będą nowe lub znacząco udoskonalone produkty (towary, usługi, procesy) w ofercie przedsiębiorcy.
Ponadto te nowe produkty, które mają trafić na rynek, muszą być wynikiem prac badawczo-rozwojowych. Mogą to być prace bezpośrednio i samodzielnie przeprowadzone przez firmę – wnioskodawcę, ale mogą być także przez niego zamówione u podmiotu trzeciego i wykonane specjalnie na jego rzecz lub po prostu nabyte na rynku od niezależnej jednostki naukowej, badawczej lub od innego przedsiębiorcy.
Ponieważ firma ma zastosować u siebie wyniki wspomnianych badań, działanie, oprócz finansowego wsparcia zadań inwestycyjnych, przewiduje dofinansowanie dla prac rozwojowych i ewentualnego skorzystania z usług doradczo-eksperckich towarzyszących i niezbędnych do wdrożenia wyników prac B+R. Co prawda prace rozwojowe nie powinny być prowadzone na znaczną skalę (dofinansowaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta