Tankowanie jak na torze Formuły 1
Paliwo | Pierwszym najważniejszym wskazaniem Polaków decydującym o wyborze stacji benzynowej jest dobra jakość paliwa (29 proc.), choć wśród wszystkich deklarowanych czynników motywacyjnych odpowiedź ta znalazła się na drugiej pozycji – wynika z raportu IBRiS „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce". Z raportu wynika też, że stacje paliw coraz częściej są wielofunkcyjnymi punktami sprzedaży.
Firmy, które rozumieją potrzeby rynku, są doceniane i premiowane pozytywnymi ocenami. Raport wskazuje, że już więcej niż co trzeci Polak (39 proc.), który korzysta z usług stacji paliw, wybiera je z powodu miłej i profesjonalnej obsługi, co czwarty (27 proc.) ze względu na wysoką jakość oferowanego paliwa.
– Stacje paliw, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, w coraz większym stopniu przeobrażają się w wielofunkcyjne punkty sprzedaży – mówi szef ośrodka badania opinii publicznej IBRiS Marcin Duma. – Zmiany społeczne oraz ograniczenie handlu w niedziele powodują, że klienci stacji oczekują oferty kompletnej, która pozwoli im w jednym miejscu zrobić zakupy do domu, zatankować samochód, odebrać przesyłkę pocztową, a także skorzystać z punktu gastronomicznego.
W obecnych czasach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta