Wzmacnia wizerunek marki
Firma, która prowadzi zrównoważony biznes, dba o środowisko, relacje z otoczeniem, o swoich pracowników i klientów. Przyczynia się to do wzrostu konkurencyjności na rynku, poprawy jej wizerunku oraz lepszej sprzedaży. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę, czy firmy są zaangażowane w CSR, rozumieją, na czym takie działania polegają i je doceniają, chociaż nie dla wszystkich ma to znaczenie.
Skuteczny i w zasadzie jedyny CSR, o którym powinno się mówić, to ten głęboko zakorzeniony w strategii biznesowej firmy. Taki, który wyznacza kierunek jej rozwoju, wpływa na wszystkie decyzje biznesowe, od wyboru dostawców podstawowych surowców, poprzez sposób produkcji i rodzaj dostarczanych dóbr i usług, po komunikację marketingową. Nie da się osiągnąć długotrwałego sukcesu, jeśli firma działa w sposób nieetyczny, nie dba o pracowników i prowadzi działalność bez poszanowania zasobów naturalnych i podejmowania działań na rzecz minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko – mówi Lidia Kwiatkowska, starszy konsultant w CSR Consulting.
Bycie odpowiedzialnym daje korzyści
Korzyści wynikających z prowadzenia zrównoważonego biznesu jest wiele. – Poprzez strategiczny dialog ze swoimi interesariuszami firma zwiększa swoje szanse na wdrożenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta