Przed świadomym konsumentem jeszcze długa droga
Aż 68 proc. Polaków mówi o sobie, że świadomie podejmuje decyzje zakupowe.
Odmienne zdanie mamy o swoich rodakach – tylko co czwarty badany sądzi, że są oni odpowiedzialni – wynika z badania „Czy Polacy są odpowiedzialnymi konsumentami" przeprowadzonego przez Maison & Partners w ramach projektu Nienieodpowiedzialni. Nie dla wszystkich jednak pojęcie „odpowiedzialności konsumenckiej" oznacza to samo. Większość respondentów kojarzy je z przemyślanymi zakupami, rzadko brane pod uwagę jest etyczne postępowanie przedsiębiorstw.
Kupujemy więcej niż potrzebujemy
– Choć coraz więcej mówi się o tym, jak ważny jest zrównoważony biznes i odpowiedzialna konsumpcja, jesteśmy na początku drogi do stania się faktycznie odpowiedzialnymi konsumentami. Sporadycznie zwracamy uwagę na reputację marek, jakie wybieramy, i kupujemy zdecydowanie więcej, niż potrzebujemy – mówi Magdalena Mitraszewska, CSR Manager i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta