Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przed świadomym konsumentem jeszcze długa droga

25 października 2019 | Monitor Biznesu

Aż 68 proc. Polaków mówi o sobie, że świadomie podejmuje decyzje zakupowe.

Odmienne zdanie mamy o swoich rodakach – tylko co czwarty badany sądzi, że są oni odpowiedzialni – wynika z badania „Czy Polacy są odpowiedzialnymi konsumentami" przeprowadzonego przez Maison & Partners w ramach projektu Nienieodpowiedzialni. Nie dla wszystkich jednak pojęcie „odpowiedzialności konsumenckiej" oznacza to samo. Większość respondentów kojarzy je z przemyślanymi zakupami, rzadko brane pod uwagę jest etyczne postępowanie przedsiębiorstw.

Kupujemy więcej niż potrzebujemy

– Choć coraz więcej mówi się o tym, jak ważny jest zrównoważony biznes i odpowiedzialna konsumpcja, jesteśmy na początku drogi do stania się faktycznie odpowiedzialnymi konsumentami. Sporadycznie zwracamy uwagę na reputację marek, jakie wybieramy, i kupujemy zdecydowanie więcej, niż potrzebujemy – mówi Magdalena Mitraszewska, CSR Manager i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11493

Wydanie: 11493

Spis treści

Reklama

CSR + Monitor biznesu + Komunikaty

Monitor Biznesu + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament