Reklama bankowa jasna dla każdego
Trzeba na tyle czytelnie przedstawiać swe produkty, by w pełni widoczne było wiążące się z nimi ryzyko inwestycji. MArek Domagalski
To sedno najnowszego wyroku zapadłego w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych.
Zrozumiała ulotka...
Kwestia ta wynikła w sprawie będącej pokłosiem kary nałożonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Getin Noble Bank za jego reklamową ulotkę z 2011 r. przedstawiającą dwa nowe i dość skomplikowane produkty inwestycyjne pod nazwą Lucro i Plan Oszczędnościowy Bezpieczna Przyszłość (grupowe ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym). Ulotki były dostępne w placówkach banku dla każdego, kto tam wszedł. Poza sporem jest, że dobrze opisywały potencjalne korzyści z inwestycji, jak też ryzyka z nią związane, choć te drugie mniejszą czcionką. Jak mówili pełnomocnicy banku, dlatego że było dużo tych informacji.
Prezes UOKiK uznał kolportaż tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta