Duża zmiana w relacjach sklepów z dostawcami
Epidemia spowodowała, iż sieci handlowe poza programami pomocowymi dla pracowników oraz wsparciem klientów zwróciły się także z inicjatywami ochronnymi dla swoich dostawców.
Już od początku marca ze sklepowych półek zaczęła masowo znikać żywność, co sugerowało, że w miarę pojawiania się kolejnych negatywnych informacji sektor powinien liczyć na czas prosperity. Nic bardziej mylnego, ponieważ rekordowy wzrost sprzedaży dotyczył tylko wybranych kategorii, a generalnie kondycja sektora mocno się osłabiła. To efekt choćby znacznych ograniczeń w liczbie klientów mogących jednocześnie robić zakupy, a także dużych zmian w preferencjach zakupowych.
Wszystko to oznaczało ogromne wyzwanie dla sprzedawców, którzy jednocześnie musieli się starać zapewnić maksymalnie bezpieczne zakupy dla klientów oraz warunki pracy dla zespołu. Mimo tylu wyzwań firmy nie zapomniały o partnerach handlowych, a dostawcy największych sieci handlowych w Polsce to w zdecydowanej większości firmy polskie.
Zaproszenie dla małych
– Mamy świadomość, jakie wyzwania stają przed producentami w obecnej sytuacji. Dlatego Biedronka ogłosiła właśnie program „Czas na wspieranie małych producentów", by zachęcić mniejsze firmy do współpracy i umożliwić im łatwiejsze nawiązanie kontaktu. Na półkach sklepów Biedronka pojawią się dobre jakościowo i cenione przez lokalnych klientów produkty regionalne – mówi Michał Gontarz, dyrektor handlowy w sieci...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta