E-commerce okiem przedsiębiorców
Choć sprzedaż w e-handlu de facto nie ma granic, to jednak rodzimi przedsiębiorcy zwykle zaczynają sprzedaż w formule cross-border od rynków bliskich, ościennych, a więc analogicznie do klasycznej sprzedaży eksportowej.
O e-handlu na rynkach europejskich dyskutowano podczas drugiego spotkania w ramach 7. już edycji Programu Handlu Zagranicznego (PHZ), który jest wspólną proeksportową inicjatywą Banku BNP Paribas, wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, a której od jej powstania w 2018 r. patronuje dziennik „Rzeczpospolita". Tym razem kontynuowano wątek e-commerce w Europie, który, jak podkreśla Piotr Jabłoński, dyrektor departamentu finansowania handlu w Banku BNP Paribas, miał się całkiem dobrze jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa. – Jednak pandemia ten trend wzrostowy bardzo zdynamizowała. I e-commerce jest jednym z nielicznych wygranych w trudnym okresie pandemicznym. Nam jako organizatorom PHZ chodzi o to, aby jak najwięcej polskich przedsiębiorców poznało mechanizmy rządzące światowym e-handlem i skorzystało z tej formy sprzedaży za granicę – mówił przedstawiciel...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta