Kwestie poufności warto uregulować wewnętrznie
ZASADY | Firmowe reguły zapobiegną nieświadomemu ujawnianiu informacji. PATRYK KOZIEŁ asystent prawny w PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global
Ustalenie wewnętrznych zasad dotyczących poufności nie jest obowiązkowe, ale rekomendowane. Regulacje te pozwalają zapobiegać sytuacji, w których ujawnienie tajemnicy przedsiębiorstwa będzie wynikiem nieświadomego działania.
Akty wewnątrzzakładowe
Podstawową formą ustalenia jednolitych zasad dotyczących poufności jest regulamin pracy. Reguluje on wewnętrzną organizację zakładu pracy, w tym określa prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Co istotne, jego treść wiąże pracowników bezpośrednio, tak jak przepisy m.in. kodeksu pracy.
Kwestie poufności można uregulować w regulaminie pracy. W tym celu można też stworzyć odrębne procedury lub polityki. Ich postanowienia wiążą pracowników, mimo że nie składają się bezpośrednio na treść stosunku pracy. Mogą one również stanowić uzupełnienie ogólnych obowiązków wynikających z regulaminu pracy.
Indywidualne umowy
Ogólne reguły obowiązujące w firmie lub ich brak nie wykluczają zawarcia umów o zachowaniu poufności z poszczególnymi pracownikami, np. osobami odpowiedzialnymi za realizację konkretnego zlecenia lub mającymi dostęp do niejawnych dokumentów. Postanowienia związane z bezpieczeństwem informacji mogą zostać włączone do umowy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta