Jak zdalnie wykrywać usterki w lokomotywach? Nowe technologie na usługach branży
Na nowe wyświetlacze na peronach, wprowadzenie sieci radiołączności cyfrowej zamiast analogowej czy zakup nowych lokomotyw wyposażonych w system ETCS, czyli europejski system sterowania pociągiem – decydują się kolejowe spółki, by zwiększyć bezpieczeństwo. A to tylko część z innowacji wprowadzonych w tym roku.
Kolej jako transport przyszłości musi być nie tylko bezpieczna, komfortowa, przewidywalna, i dostępna, ale również ekologiczna, co sprawi, że będzie najchętniej wybieranym środkiem transportu – mówi Agnieszka Serbeńska z PKP InterCity.
A Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, dodaje, że nowe technologie oraz innowacje wprowadzane są we wszystkich obszarach działalności PKP Polskich Linii Kolejowych.
– To choćby nowoczesny system ERTMS/ETCS, nowe wyświetlacze z informacjami dla podróżnych na peronach stacji i przystanków, aplikacja portalpasazera.pl, wprowadzanie łączności cyfrowej, nowe źródła energii, jak fotowoltaika, czy nowe techniki budowy linii – tarcze TBM pracujące w Łodzi czy monitoring linii z wykorzystaniem dronów – wylicza Mirosław Siemieniec.
Energia z ekranów
PKP PLK jest zarządcą narodowej sieci kolejowej, a jej podstawowym produktem jest rozkład jazdy ułożony na zamówienie klienta.
– W obszarze, który najbardziej odczuwają pasażerowie, to nowoczesny system ERTMS/ETCS. Wprowadzenie tego systemu pozwala na zwiększanie prędkości pociągów do 200 km/h. Dzięki temu taką prędkość maksymalną mamy na CMK (m.in. Warszawa–Kraków) oraz na trasie z Warszawy do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta