Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Coraz więcej przeładunków

24 września 2021 | Ekonomia i rynek | Adam Woźniak
Bałtyckie  porty  liczą  na odbicie  po trudnym czasie  pandemii
źródło: urand hussein/EyeEm/AdobeStock
Bałtyckie porty liczą na odbicie po trudnym czasie pandemii

Polskie porty na Bałtyku rozpoczynają gigantyczne inwestycje w rozbudowę zdolności przeładunkowych. Mają ambicje zdominowania portów rosyjskich i podebrania zleceń konkurencji w Europie Zachodniej.

 

Pierwsze osiem miesięcy 2021 r. przynosi zwyżki przeładunków w polskich portach. W Gdyni obroty zwiększyły się o 12,8 proc., a w samym sierpniu nawet o 15,2 proc. W zespole portów Szczecin-Świnoujście przeładunki liczone r./r. od stycznia poprawiły się o 7,1 proc. Na mocne odbicie liczy także Gdańsk, który w maju awansował do pierwszej dwudziestki największych portów europejskich.

Perspektywiczne kontenery

Gdański port chce być bałtyckim hubem przeładunkowym kontenerów. Ma w tym pomóc warta 450 mln euro inwestycja w rozbudowę głębokowodnego terminalu DCT, już teraz zaliczanego do największych na Bałtyku. Powstanie tam trzecie nabrzeże – Baltic Hub 3. Efektem będzie radykalne zwiększenie rocznych zdolności przeładunkowych: możliwości dwóch istniejących terminali T1 i T2, obecnie wynoszące 3 mln TEU (twenty foot equivalent unit – równowartości...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12074

Wydanie: 12074

Spis treści

Reklama

Zamów abonament