Coraz więcej przeładunków
Polskie porty na Bałtyku rozpoczynają gigantyczne inwestycje w rozbudowę zdolności przeładunkowych. Mają ambicje zdominowania portów rosyjskich i podebrania zleceń konkurencji w Europie Zachodniej.
Pierwsze osiem miesięcy 2021 r. przynosi zwyżki przeładunków w polskich portach. W Gdyni obroty zwiększyły się o 12,8 proc., a w samym sierpniu nawet o 15,2 proc. W zespole portów Szczecin-Świnoujście przeładunki liczone r./r. od stycznia poprawiły się o 7,1 proc. Na mocne odbicie liczy także Gdańsk, który w maju awansował do pierwszej dwudziestki największych portów europejskich.
Perspektywiczne kontenery
Gdański port chce być bałtyckim hubem przeładunkowym kontenerów. Ma w tym pomóc warta 450 mln euro inwestycja w rozbudowę głębokowodnego terminalu DCT, już teraz zaliczanego do największych na Bałtyku. Powstanie tam trzecie nabrzeże – Baltic Hub 3. Efektem będzie radykalne zwiększenie rocznych zdolności przeładunkowych: możliwości dwóch istniejących terminali T1 i T2, obecnie wynoszące 3 mln TEU (twenty foot equivalent unit – równowartości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta