Budujemy największy suchy port w Europie
Polska inwestuje w rozwój infrastruktury logistycznej na wschodniej granicy, aby zyskać miliardy z obsługi transportów kolejowych na Jedwabnym Szlaku.
Rozkręcają się inwestycje na kolejowych przejściach granicznych w województwach wschodniej części Polski. Zarządzające infrastrukturą Polskie Linie Kolejowe realizują w rejonie siedmiu przejść granicznych projekt wart przeszło ćwierć miliarda złotych. Ma poprawić infrastrukturę kolejową, dzięki czemu skróci się czas obsługi towarów. W konsekwencji wzrośnie konkurencyjność kolei w transgranicznych przewozach towarowych, na czym zyskają także lokalne firmy pracujące przy przeładunkach.
Ale najważniejszą z inwestycji będzie planowana budowa parku logistycznego w Małaszewiczach, największego w Europie. Powstanie na terenach gmin Terespol, Zalesie i Piszczac. Będzie kosztował ponad 3 mld zł. Ma radykalnie zwiększyć przepustowość szlaku kolejowego,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta