To już fakt. Polacy rezygnują z mięsa i idą w zamienniki
Sprzedaż większości rodzajów mięsa spada, zaś w przypadku zamienników roślinnych można mówić o prawdziwej eksplozji – 480 proc. wzrostu w trzy lata.
Jak wynika z danych GfK, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza, od 2018 r. spada sprzedaż mięsa w ujęciu ilościowym – najmocniej świeżego, o 7,5 proc., nieco mniej skurczyła się także sprzedaż wędlin czy konserw, zaś wzrosła jedynie w przypadku mrożonek – porównując wolumen sprzedaży od czerwca 2018 r. do czerwca 2021 r.
Boom na alternatywy
– Na tym tle imponująco prezentują się zwyżki wolumenu sprzedaży roślinnych zamienników mięsa i wędlin. Osiągnęły one poziom aż 480 proc. Jednak uwzględniając całościowy wolumen sprzedaży, ta kategoria nadal stanowi niewielką część rynku mięsa i wędlin – mówi Grzegorz Mech, menedżer w Panelu GfK. – Z pewnością są to już zauważalne zmiany w nawykach konsumenckich, których producenci i detaliści nie mogą lekceważyć – dodaje.
Handel oraz producenci reagują na trend. Tym bardziej że zmianę zachowań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta