Sklepy nie rezygnują z promocji przed świętami
W tym roku zarówno handlowcy, jak i klienci myślą głównie o rosnących cenach. Ci pierwsi mogą się cieszyć, że Polska nie zdążyła wprowadzić dyrektywy Omnibus dotyczącej promocji.
Firmy przygotowują się do intensywnego sezonu zakupów przed świętami. I wiele z nich modyfikuje strategie.
– Dzisiaj kluczem są promocje. Odpowiednie ich organizowanie i komunikowanie to podstawa strategii na sezon świąteczny – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry. – Konsumenci nie powinni redukować wydatków, choć będą szukali okazji do ich zmniejszenia lub odsunięcia w czasie np. dzięki płatnościom odroczonym.
Oznacza to, że firmy muszą zwrócić większą uwagę także na oferowane metody płatności czy formy dostawy towarów.
Obecnie już ponad 30 proc. sprzedaży odbywa się w ramach różnego typu promocji. Wchodzimy właśnie w najgorętszy sezon, którego kulminacją będzie czarny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta