Firmy muszą się szykować na więcej skarg klientów
Najwięcej niezadowolonych zgłasza reklamacje na elektronikę, obuwie i odzież. Nie chcemy już tak łatwo wszystkiego wyrzucać, tylko naprawiać.
Z badania IQS dla Digital Care wynika, że elektronika to 43 proc. reklamacji, nieco poniżej 40 proc. wskazań zebrały odzież i obuwie. Tylko 12 proc. zgłaszało je w przypadku żywności, a usługi mają poniżej 10 proc. (w tym najwięcej, bo 9 proc. zrobiło to w przypadku firm telekomunikacyjnych, ale już banków – 4 proc., a 3 proc. wskazało usługi zdrowotne).
Chcemy coraz więcej
– Sieci handlowe wiele zrobiły, jeśli chodzi o podnoszenie świadomości konsumentów, wprowadziły też zachodnie standardy w tym zakresie, co przekłada się na to, że konsumenci chcą częściej o swoje prawa się upominać – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – W efekcie takich sytuacji zapewne będzie więcej, co jest pozytywną zmianą dla rynku.
Inni eksperci zwracają uwagę, że mniejsza popularność reklamacji wynika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta