Jak kobiety kupują samochody?
Ponad połowa nowych praw jazdy w 2022 roku została wydana kobietom.
Odpowiedź na motoryzacyjne potrzeby pań jest jednym z wyzwań, z którymi musi się zmierzyć rynek motoryzacyjny w 2023 roku. Kobiety stają się coraz bardziej znaczącą grupą klientów w kojarzonej do tej pory głównie z mężczyznami branży motoryzacyjnej. Według danych CEPiK w Polsce aktywne prawo jazdy posiada około 22,5 mln kierowców. Kobiety stanowią 40 proc. z nich, jednak zmotoryzowanych pań przybywa szybciej niż panów – w 2022 roku ponad połowę z 340 tys. nowych praw jazdy wydano właśnie im. Wynika to w dużej mierze z faktu, że według danych GUS z 2021 roku kobiety stanowią 52 proc. polskiej populacji. Z uwagi na te czynniki wyjście naprzeciw oczekiwaniom kobiet marzących o własnym samochodzie jest jednym z kluczowych wyzwań, przed którymi stają wszystkie firmy z branży motoryzacyjnej.
Kobiece auto
Ciekawe wnioski dotyczące motoryzacyjnych oczekiwań pań nasunęło badanie „Profile klientów indywidualnych kupujących samochody osobowe w Polsce” przeprowadzone przez Kantar Polska. Okazało się,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta