Handel korzysta z innowacji
Kupowanie przez internet wchodzi na nowy poziom. Do gry wkraczają sztuczna inteligencja i inne nowoczesne rozwiązania.
Wygoda, oszczędność czasu i wysoka jakość produktów to tylko kilka powodów, dla których coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy, również spożywcze przez Internet. 51 proc. respondentów chętnie korzysta z możliwości zapisywania list zakupów, dzięki którym w prosty sposób może ponownie zamówić sprawdzone produkty – wynika z badania firmy Barbora.
Niemniej sklepy idą zdecydowanie dalej w innowacjach, sięgając także po rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Jak podaje Mastercard już w 2021 r. globalny rynek sztucznej inteligencji wart był 60 miliardów dolarów. Do 2028 r. jego wartość ma przekroczyć 420 mld dol. Co więcej, na przestrzeni ostatniej dekady inwestycje korporacyjne w sztuczną inteligencję wzrosły 13-krotnie, osiągając poziom 190 mld dol.
Nowe technologie
– Możliwości sztucznej inteligencji są niemal nieskończone. To duża szansa dla firm, ale zarazem duże wyzwanie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta