Zakupy w sieci podstawową strategią na trudne czasy
Co drugi Polak częściej niż rok temu kupuje online. To najpopularniejszy sposób radzenia sobie z kryzysem i inflacją.
70 proc. Polaków już przeniosło lub właśnie przenosi do internetu zakupy w przynajmniej jednej dużej kategorii z rodzinnych wydatków, jak odzież, kosmetyki, elektronika, motoryzacja, chemia domowa i leki – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute.
Dodatkowo 40 proc. badanych deklaruje, że chce coraz bardziej zwiększać zakupy w e-commerce i przenosić kolejne kategorie kupowanych produktów do sieci. Widać zatem, że przed e-commerce jeszcze spore wzrosty obrotów związane z kryzysem i inflacją.
Zmiany kryzysowe
– Zakupy w internecie to najpopularniejsza strategia zakupowa na trudne czasy. Częściej w sieci w związku ze spowolnieniem gospodarczym i inflacją kupuje 50 proc. badanych konsumentów. Częściej kupujemy w internecie, ponieważ jest możliwość porównywania produktów i ofert – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Autorzy raportu podkreślają, że zaufanie i sympatia, jakimi Polacy obdarzyli e-commerce, nie są bezwarunkowe. – Jest to raczej racjonalny wybór, podparty wieloma atutami zakupów cyfrowych oraz tym, że obecnie na skali zyskał sprytny styl kupowania, który najlepiej realizuje się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta