Zaległości wzrosły o ponad jedną piątą
Wprawdzie nie spełniły się prognozy z czasu pandemii, że e-commerce wyeliminuje tradycyjny handel, ale jednak dzięki lockdownom sprzedaż w sieci zdecydowanie wzmocniła swoją pozycję.
Nie oznacza to, że sklepom internetowym udaje się unikać kłopotów, z którymi zmaga się cała branża handlowa, czyli ze znaczącym spadkiem popytu. Jak pokazuje Główny Urząd Statystyczny, w relacji do zeszłorocznych wydatków Polacy kupują mniej już siódmy miesiąc z kolei. Choć oszczędność jest obecnie bardzo ważnym powodem decyzji o zakupach w internecie, to trudno wykorzystać ten atut, jeśli część konsumentów oszczędza i kupuje mniej i rzadziej lub nie kupuje wcale. A ponieważ Polacy w internecie robią głównie zakupy chemii i kosmetyków, odzieży, produktów związanych z hobby, rozrywką czy RTV i AGD, czyli towarów, na których można oszczędzić, to sklepy internetowe musiały to odczuć. Sytuację próbuje ratować rosnąca oferta...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta