Innowacja jest różnorodnością
Wpływ wzorców kobiet na stanowiskach kierowniczych jest istotny dla dostosowania sposobu postrzegania udanych zespołów.
Słowo „innowacja” kojarzy się z niekonwencjonalnym myśleniem, genialnym pomysłem czy też skutecznym rozwiązaniem pojawiającym się najczęściej w obliczu omawiania wizji, strategii czy wyników. Często związane jest z identyfikacją okazji, które inni przeoczyli lub których nie uwzględnili w swoich rozważaniach, myśląc o dostosowaniu się do zmienności otoczenia.
Wiele badań pokazuje, że innowacyjności sprzyja różnorodność zespołów, a ma na nią wpływ szereg czynników, jak mnogość perspektyw, większa kreatywność, bardziej przemyślana i zrównoważona decyzyjność, lepsze dostosowanie do zmiany czy lepsza reprezentacja klienta.
Różnorodność dotyczy nie tylko płci czy kultury, ale także różnic w umiejętnościach, doświadczeniach, stylach pracy i perspektywach. Dlatego też powinna być rozumiana i promowana w szerszym kontekście. Pomimo dowodów na jej dobroczynny wpływ wciąż obserwujemy mieszane reakcje na zespoły zróżnicowane płciowo, a jak pokazują badania, wykazują one 25 proc. powyżej średniej rentowności (McKinsey, 2020) oraz 38 proc. wzrostu przychodów z innowacji (BCG, 2018). Te wskaźniki tworzą jasną rację biznesową dla różnorodności płciowej w osiągnięciu poprawy wyników biznesowych.
Kultura współpracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta