Cyfryzacja odmienia relacje podatników ze skarbowcami
Doceniamy urzędy skarbowe wykazujące się zrozumieniem sytuacji podatnika i elastycznością podejścia. Oby Ministerstwo Finansów upowszechniało szerzej takie standardy – mówi dr Jacek Goliszewski, prezes Business Centre Club.
W najbliższy wtorek BCC po raz 21. nagrodzi urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcom. Jakimi cechami powinien się wykazywać rozsądny skarbowiec?
Przede wszystkim partnerskim podejściem i zrozumieniem sytuacji uczciwego przedsiębiorcy, który chce płacić podatki, ale nie lubi, gdy administracja skarbowa niepotrzebnie zajmuje mu czas. Nasz system podatkowy jest skomplikowany oraz mało przyjazny i przewidywalny dla przedsiębiorców. Dlatego doceniamy takich urzędników skarbowych, którzy znają przepisy i mają doświadczenie, a gdy już nas kontrolują – robią to sprawnie. Niezmiernie istotna jest także elastyczność podejścia do nietypowych sytuacji, zwłaszcza gdy stan prawny jest niejednoznaczny. Przedsiębiorca ma prawo się pomylić. Obok kompetencji zwracamy też uwagę na zdolności komunikacyjne – przecież lepiej, gdy urzędnik...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta