Jakie benefity pozwalają utrzymać klientów?
Banki mogą oferować wiele benefitów i usług dodanych. Szymon Staśczak, dyrektor zarządzający Visa Consulting&Analytics w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wyjaśnia, korzystając z wniosków z badania Visa Consulting&Analytics Benefit Study, jak odróżnić od siebie te, które mają potencjał, by przyciągnąć i utrzymać klientów, od tych, które zabierają jedynie przestrzeń w aplikacjach.
Jakie znaczenie mają benefity i usługi dodane oferowane przez banki?
Czwarta edycja naszego badania Visa Consulting & Analytics Benefit Study1 pokazuje, że coraz częściej dostrzegamy rosnące oczekiwania klientów banków, które wykraczają poza podstawowe produkty. Na rynek wchodzą nowi gracze, w tym fintechy, a bankom coraz trudniej się wyróżnić. Poprzez obudowywanie oferty w benefity i usługi dodane chcą przyciągnąć nowych konsumentów i przedsiębiorców lub podtrzymać lojalność obecnych. Wyzwaniem jest dobór elementów oferty wykraczających poza podstawowe konto, kartę, lokatę czy kredyt, a kluczem – wiedza o potrzebach konsumenta czy przedsiębiorcy.
Co jest najważniejsze, jeśli chodzi o benefity i usługi dodane oferowane przez banki?
Polskie banki oferują znaczącą liczbę benefitów, usług dodanych i produktów. Wyzwaniem jest jednak przekonanie konsumentów, by z nich korzystali. 65 proc. badanych Polaków używa swojej aplikacji bankowej co najmniej kilka razy w tygodniu2, ale zaledwie 21 proc. korzysta z aplikacji mobilnych do sprawdzania oferty banku3. Często wspólnie z naszymi klientami szukamy odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak jest. Odpowiedź za każdym razem jest inna, jednak w większości przypadków dostrzegamy, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta