Etyka a reklama cyfrowa, SEO, AI i pozyskiwanie klientów
Prawnicy muszą działać w granicach dozwolonej promocji, a te są coraz trudniejsze do uchwycenia.
Dynamiczny rozwój marketingu cyfrowego stawia przed adwokatami i radcami prawnymi wyzwania, jakich wcześniej nie znali. Dziś większość klientów szuka pomocy prawnej w narzędziach sztucznej inteligencji lub internecie, a kancelarie sięgają po SEO, reklamy Google czy media społecznościowe. Regulacje etyczne nie nadążają jednak za tą cyfrową rewolucją, a szczególnie niejasne pozostaje pojęcie „pozyskiwanie klienta”. W efekcie prawnicy muszą działać w świecie, w którym granice dozwolonej promocji są coraz trudniejsze do uchwycenia.
Cyfrowe pozyskiwanie klientów a prawo
W ostatnich latach samorządy adwokatów i radców prawnych wprowadziły do kodeksów etyki bardziej elastyczne podejście do informowania o działalności, również w internecie. Przykładem jest choćby niewiążące stanowisko KWZE OIRP Kraków, które dopuszcza szersze wykorzystanie narzędzi cyfrowych. Zakaz reklamy i zakaz pozyskiwania klientów nadal jednak obowiązują, brakuje za to jednoznacznych definicji, co w środowisku online jest informacją, a co reklamą lub akwizycją. W efekcie prawnicy działają w obszarze, w którym niejasności przeważają nad pewnością.
Digital ads i SEO w praktyce polskich kancelarii
Pozycjonowanie stron, kampanie Google Ads oraz publikacje eksperckie stały się standardowym instrumentarium kancelarii, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)