Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Granice między rzeczywistością a cyfrową iluzją coraz bardziej się zacierają. Potrzebna jest więc edukacja konsumentów. W ich ochronie kluczowa staje się także rola sektora finansowego.
Na jakie cyfrowe zagrożenia muszą być przygotowani konsumenci? Jak ich edukować w tym obszarze? W jaki sposób współpraca międzysektorowa i innowacyjne rozwiązania mogą pomóc w budowaniu odporności cyfrowej sektora finansowego? Te zagadnienia znalazły się w centrum uwagi uczestników debaty „Konsument w cyfrowym świecie jutra – jak sektor finansowy odpowiada na nowe zagrożenia”, która odbyła się w trakcie tegorocznej edycji Kongresu Bankowości Detalicznej w Warszawie.
Skala zagrożeń
Na wstępie prowadzący debatę Mateusz Oleksy, dyrektor generalny Visa w Polsce, przedstawił wyniki najnowszego badania dotyczącego bezpieczeństwa konsumentów, przeprowadzonego przez Opinium na zlecenie Visy. Wniosek wysuwający się na pierwszy plan to coraz poważniejszy problem z odróżnianiem treści autentycznych od generowanych przez sztuczną inteligencję.
– Nasze badanie pokazuje, że skala i poziom zaawansowania fałszywych reklam oraz oszustw generowanych przez AI w mediach społecznościowych rosną w szybkim tempie. To sprawia, że ludziom coraz trudniej odróżnić, które treści są prawdziwe – powiedział Mateusz Oleksy.
Polscy konsumenci, którzy w mediach społecznościowych mylą treści generowane przez AI z autentycznymi, są ponad cztery razy bardziej narażeni na oszustwa niż ci,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
