Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Budujemy nowoczesne przedsiębiorstwo oparte na sztucznej inteligencji i danych, ale z ludzką twarzą – deklaruje w podcaście „Rzecz o AI” Adam Łodygowski, członek zarządu odpowiedzialny za dane i technologię (CDTO) w KRUK SA.
Łodygowski opisuje działania w ramach strategii, która ma doprowadzić do stworzenia „AI-driven workflow” do 2030 r. Wyjaśnia, dlaczego AI nie może być celem samym w sobie, jak poradzić sobie ze strachem pracowników przed automatyzacją i dlaczego w branży windykacyjnej kluczowe są transparentność i etyka w zarządzaniu petabajtami danych.
KRUK od ponad 25 lat działa na rynku w specyficznej branży zarządzania wierzytelnościami. To z jednej strony dane milionów klientów, z drugiej równie wiele transakcji. Jakie miejsce w strategii biznesowej grupy ma sztuczna inteligencja?
Dziś kluczowe jest świadome jej wdrożenie, czyli dobre zrozumienie, w których miejscach AI powinna być wykorzystywana, a w których nie. Przez wiele lat KRUK rozwijał się bardzo dynamicznie, ale biznesowe funkcjonalności były dużo ważniejsze niż strukturalne podejście do prowadzenia organizacji, zarówno pod względem technologicznym, jak i danych. Doszliśmy jednak do wniosku, że jako organizacja, którą zajmuje 13 mln spraw prawie 10 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
