Korzystajmy z technologii świadomie
Oszustwa w sieci wiążą się dla konsumentów nie tylko z ryzykiem utraty pieniędzy, ale i czasu – wyjaśnianie sprawy średnio zajmuje dobę. Osłabiają też zaufanie do zakupów online, co pośrednio uderza w mały i średni biznes – mówi Katarzyna Pawłowicz, dyrektor Value Added Services w Europie Środkowo- -Wschodniej, Visa.
Jakie mogą być skutki tego, że część konsumentów nie potrafi rozróżnić treści generowanych przez sztuczną inteligencję od prawdziwych informacji?
Konsekwencje mogą mieć wymiar finansowy, społeczny i gospodarczy. Jak pokazują wyniki naszego badania, osoby mylące treści wygenerowane przez AI z prawdziwymi są bardziej narażone na to, że staną się ofiarami oszustw. W obszarze finansowym może to skutkować utratą pieniędzy z konta. Wymiar społeczny dotyczy tego, że konsumenci tracą czas na wyjaśnianie nadużyć, które zauważyli na swoim koncie. Według naszych badań, jeśli ktoś pada ofiarą oszustwa, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
