Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
O przewadze konkurencyjnej w coraz większym stopniu decyduje wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań, w tym sztucznej inteligencji (AI). Biznes chce w tym wspierać Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która tworzy strategię bezpiecznego korzystania z AI.
– W ciągu 25 lat PARP przekazała na rynek ponad 60 mld zł wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). W różnych programach i perspektywach finansowych skorzystało z niego ponad 40 tys. beneficjentów – powiedział Krzysztof Gulda, p.o. prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) podczas Forum Przedsiębiorczości zorganizowanego przez PARP. W centrum uwagi wydarzenia znalazły się tematy związane z technologiami, przede wszystkim sztuczną inteligencją (AI).
– Dla firm chcemy być przede wszystkim partnerem. Dlatego obok funduszy dostarczamy dane, raporty i wiedzę niezbędne do efektywnego prowadzenia biznesu – dodał Krzysztof Gulda.
W jednym z ostatnich raportów PARP wzięła pod lupę cyfryzację firm. – Niestety, nie jest tak zaawansowana, jak mogłoby się wydawać. Choć dostęp do szerokopasmowego internetu ma już 80–90 proc. firm, to im bardziej szczegółowe są pytania o zatrudnianie specjalistów IT i zaangażowanie w cyfryzację, tym mniejszy odsetek MŚP wskazuje działania w tym obszarze – stwierdził szef PARP.
Pomoc we wdrażaniu AI
Bariery, jakie pojawiają się przy wdrażaniu AI, to pieniądze, ale także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
