Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teatr

19 października 2000 | Dobre, lepsze, najlepsze | DK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

TEATRY

  • Markiza de Sade
  • Tama
  • Akropolis
  • Kartoteka
  • Krzesła
  • Skąpiec
  • Tragiczne gry
  • Wesele Markiza de Sade Kraków, Stary Teatr, tel. (0-12) 422-40-40

    FOT. ZBIGNIEW BIELAWKA

    Sztuka Yukia Mishimy poświęcona jest dziedzictwu, które do historii filozofii wniósł markiz Donatien Alphonse Francois de Sade. Czyny, a zwłaszcza poglądy, którym słynny libertyn czasów Wielkiej Rewolucji Francuskiej dał wyraz w licznych dziełach, stanowiły dla japońskiego dramaturga materiał do drapieżnego dyskursu o naturze dobra i zła oraz o granicach ludzkiej wolności. Siła sztuki zasadza się na genialnym zróżnicowaniu i wycieniowaniu subtelności psychologicznych sześciu kobiet związanych z markizem. Najbliższych: żony, teściowej, szwagierki oraz znajomych: kurtyzany, bigotki i służącej. Każda z pań od odmiennej strony naświetla myśli perwersyjnego markiza. Idea kłóci się z ideą, zderzają się krańcowo odmienne temperamenty. W roli Ren?e, markizy de Sade, wystąpiła Ewa Kaim. Obok niej Anna Dymna (Madame de Montreil, teściowa markiza) oraz Iwona Budner,

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2143

Spis treści
Zamów abonament