Fonografia
- Telewizje muzyczne
- Polecamy
- Nowości TELEWIZJE MUZYCZNE
Szkodliwa wyłączność
Wejście na polski rynek dwóch najprężniejszych stacji muzycznych, Vivy Polska i MTV Polska, dawało polskim wydawcom płytowym i artystom nadzieję, że nareszcie nie będzie problemów z emisją teledysków, które są jednym z najważniejszych instrumentów promocji. Niestety - teledyski, które wydawcy dają na wyłączność jednej z telewizji, są później bojkotowane przez inne.
Wydawcy w zależności od gatunku muzycznego, który wykonuje artysta, starają się wybierać te stacje muzyczne, które ich zdaniem, skuteczniej docierają do wybranej widowni. I tak na przykład propozycja nagrania koncertu Bajmu - równoznaczna z rezygnacją z honorariów w zamian za promocję - trafiła do Telewizji Polskiej, zgodnie z zasadą, że to ona najskuteczniej dotrze do słuchaczy młodego i średniego pokolenia. Sylwia Wiśniewska, była wokalistka dziewczęcej grupy Taboo, była promowana przez MTV.
- Solowy debiut artystki połączyliśmy z wejściem MTV do Polski - mówi pracownik jednej z firm fonograficznych. - Uzyskaliśmy bardzo dobre warunki promocji. Teledysk grany był przed premierą przez dwa tygodnie 45 razy na tydzień. Niestety inne stacje, nawet w dniu premiery, nie były już zainteresowane jego
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta