Klient bez tajemnic
Boom na informatyczne systemy CRM
Klient bez tajemnic
- Korzyści z zastosowania CRM
ILUSTRACJA MICHAŁ KORSUN
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
Klient jest tam, gdzie dociera Internet, a więc wszędzie. Im bardziej przedsiębiorstwa wchodzą w elektroniczny biznes, tym więcej muszą wiedzieć o klientach. O tych rzeczywistych i potencjalnych; tych, których mogą zdobyć i nawet o takich, których utracili.
Bez jak najpełniejszej wiedzy o klientach trudno myśleć o powodzeniu w e-biznesie. To dlatego taką karierę robi nowa kategoria oprogramowania określana skrótem CRM, a oznaczająca dosłownie zarządzanie kontaktami z klientem. W tym roku sprzedaż tych systemów w świecie ma osiągnąć wartość ponad 11,5 mld dol. - prawie dziesięciokrotnie więcej niż przed dwoma laty.
Jakkolwiek idea stworzenia systemów informatycznych zorientowanych na klienta powstała przed około 7 laty, to dopiero rozwój e-biznesu zwrócił uwagę na korzyści, jakie można uzyskać używając takich systemów. CRM pozwala zebrać w jednym miejscu wszystkie informacje o klientach. A to z kolei umożliwia budowanie odpowiedniej strategii marketingowej nawet wobec tych, którzy są niezadowoleni, odeszli do konkurencji itd.
Z
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta