Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient bez tajemnic

19 października 2000 | Rzecz w sieci | ZZ
źródło: Nieznane

E-BIZNES

Boom na informatyczne systemy CRM

Klient bez tajemnic

  • Korzyści z zastosowania CRM

    ILUSTRACJA MICHAŁ KORSUN

    ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI

    Klient jest tam, gdzie dociera Internet, a więc wszędzie. Im bardziej przedsiębiorstwa wchodzą w elektroniczny biznes, tym więcej muszą wiedzieć o klientach. O tych rzeczywistych i potencjalnych; tych, których mogą zdobyć i nawet o takich, których utracili.

    Bez jak najpełniejszej wiedzy o klientach trudno myśleć o powodzeniu w e-biznesie. To dlatego taką karierę robi nowa kategoria oprogramowania określana skrótem CRM, a oznaczająca dosłownie zarządzanie kontaktami z klientem. W tym roku sprzedaż tych systemów w świecie ma osiągnąć wartość ponad 11,5 mld dol. - prawie dziesięciokrotnie więcej niż przed dwoma laty.

    Jakkolwiek idea stworzenia systemów informatycznych zorientowanych na klienta powstała przed około 7 laty, to dopiero rozwój e-biznesu zwrócił uwagę na korzyści, jakie można uzyskać używając takich systemów. CRM pozwala zebrać w jednym miejscu wszystkie informacje o klientach. A to z kolei umożliwia budowanie odpowiedniej strategii marketingowej nawet wobec tych, którzy są niezadowoleni, odeszli do konkurencji itd.

    Z

  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2143

Spis treści
Zamów abonament