Więcej reklam w gazetach
O ponad jedną piątą wzrosły cennikowe wpływy reklamowe dzienników w październiku w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dzienniki zarobiły w tym okresie na reklamach 278,1 mln zł i było to o 21,8 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Expert Monitora.
Najwyższe cennikowe wpływy z reklam wśród ogólnopolskich gazet miała w październiku „Gazeta Wyborcza” – 109,3 mln zł, o 23,3 proc. więcej niż w październiku 2006 r. Najbardziej – ponadtrzykrotnie – wzrosły przychody „Dziennika”, który w październiku zarobił na reklamach 22,4 mln zł. Ponaddwukrotnie zwiększyły się też przychody reklamowe „Parkietu” – do 3,2 mln zł.
„Rzeczpospolita”, z wpływami na poziomie 21,5 mln zł (wzrost o 37,6 proc.), była trzecia w rankingu. Przychody „Faktu” wyniosły 16,3 mln zł (wzrost o 8 proc.), „Super Expressu” – 10,2 mln zł (wzrost o 66,8 proc.), „Gazety Prawnej” – 5,4 mln zł (spadek o 14,1 proc.), a „Pulsu Biznesu” – 5 mln zł (spadek o 2,9 proc.). ∑