Koleje skazane na sukces
PKP Cargo zarobi na powstaniu spółki Eurasia. By pobudzić rozwój kolei w Polsce, potrzebne będą drogie inwestycje
Współpraca czterech narodowych kolei to próba stworzenia mostu kolejowego z Chin do Europy, który będzie alternatywą dla transportu morskiego.
– Każdą inicjatywę, która ożywi nasze szlaki kolejowe, trzeba na ślepo popierać i cieszyć się, że Polska zaczyna być graczem w dopiero rozwijającym się biznesie – podsumowuje powołanie nowej spółki Eurasia Rail Logistics Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji Infrastruktury. – A im więcej przewoźników na naszych torach, tym szybciej zwrócą się pieniądze zainwestowane w ich remont.
Powołanie spółki, która ma ułatwić klientom przewozów towarów tranzytem przez Polskę koleją, nie wystarczy do pobudzenia rozwoju transportu kolejowego w Polsce.
– Konieczne są inwestycje w przejścia graniczne i nowe terminale przeładunkowe – mówi Janusz Piechociński. W tym roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta