Samochody znów mogą stanieć w marcu
Dużo taniej niż w grudniu sprzedawane są w tym roku nowe auta w salonach. I nie są to modele z poprzedniego rocznika, ale tegoroczne. Obniżki wynoszą od 3 do 17 procent
Koncerny samochodowe tłumaczą, że tegoroczne obniżki cen to chęć podzielenia się zyskami z mocniejszego złotego (zwiększa rentowność importerów).
Wpływ na niższe ceny to także efekt uruchomienia produkcji nowych modeli w krajach należących do Unii (Kia, Hyundai, Toyota), przez co producenci unikają 10-proc. cła obowiązującego na pojazdy np. z Azji czy Stanów Zjednoczonych. Producenci chcą też zachęcić do zakupów klientów indywidualnych, którzy nadal niechętnie kupują w salonach, wybierając używane modele sprowadzane z zagranicy.Koncerny muszą mocniej walczyć o klientów, bo sprzedaż nowych samochodów w Europie (25 krajów Unii, Islandia, Norwegia, Szwajcaria) zmalała w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta