Lufthansa: dalszy rozwój
Miniony rok był rekordowy: zysk operacyjny wyniósł 1,38 mld euro (+63 proc.), netto 1,66 mld dzięki sprzedaży aktywów i niższym podatkom, a obroty 22,42 mld (+13). Prezes chciałby, by ten rok był jeszcze lepszy, ale będzie to trudne z powodu drożejącej ropy, niestabilnych rynków finansowych i niepewnych perspektyw gospodarczych. Na paliwo grupa wyda 4,9 mld euro po 3,9 w 2007 r. Lufthansa jest otwarta na kupno innego przewoźnika; w grę wchodzą BMI i Iberia. Firma ma pieniądze na kupno 175 samolotów. W 2008 r. zainwestuje 2,3 mld euro i 2,5 mld w ciągu dwóch lat. Będzie też rozwijać tanie przewozy (kupiła 19 proc. w Jet Blue z USA, rozmawia z TUI o spółce j. v. z aportem Germanwings i Eurowings).
Rosyjski minister transportu zapowiedział przed negocjacjami w Monachium przedłużenie Lufthansie Cargo praw przelotu nad Rosją.