Obietnica wysokiej jakości nie może być gołosłowna
Sprzedawany towar musi być zgodny z zapewnieniami dawanymi konsumentowi przez producenta. Nawet wtedy, gdy jest lepszej jakości niż wymagają tego przepisy
Tak wynika z istotnego dla przedsiębiorców wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (VI SA/Wa 1902/07). Sędziowie uznali, że nie wystarczy zgodność towaru z normami bezpieczeństwa, ale – gdy producent obiecał klientom wyższą jakość i parametry techniczne – to powinien ich dotrzymać. Samo spełnienie norm technicznych nie oznacza zresztą jeszcze, że produkt jest bezpieczny. Firmy powinny więc być ostrożne, bo gdy wprowadzą na rynek produkt niebezpieczny, to mogą otrzymać karę pieniężną nawet do 100 tys. zł.
Same normy nie wystarczą
W lipcu 2006 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta