Wysyłanie ofert do byłych klientów jest bezprawne
Po rozwiązaniu umowy bank nie może wykorzystywać danych osobowych byłego klienta do celów marketingowych. Może go to słono kosztować
Nadal jednak są podmioty, które o tym zapominają.
Nasz czytelnik Arkadiusz S. z Wrocławia (nazwisko do wiadomości redakcji) miał kilka lat temu konto w banku BZ WBK. Zlikwidował je, dlatego był zdziwiony, gdy po prawie pięciu latach dostał list z propozycją zawarcia nowej umowy dotyczącej usług bankowości elektronicznej. – Pismo to ujawniło fakt przechowywania przez bank moich danych osobowych mimo rozwiązania wszystkich umów łączących mnie z BZ WBK. Było to równoznaczne z wycofaniem zgody na przetwarzanie moich danych przez bank – podkreśla Arkadiusz S. Uważa, że bank łamie prawo, bo od chwili zamknięcia rachunku nie powinien już przetwarzać jego danych.
Co na to przepisy
Czytelnik zażądał od banku odszkodowania za bezprawne przetwarzanie jego danych, w tym 5 tys. zł za utratę korzyści...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta