Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kryzys kolei towarowych

18 czerwca 2008 | Ekonomia | Agnieszka Stefańska
Przewozy Towarów KolejĄ w Polsce. Polski rynek kolejowych przewozów towarowych jest wart około 8 mld zł rocznie. W 2008 r. pierwszy raz od lat przychody przewoźników mogą spaść.
źródło: Rzeczpospolita
Przewozy Towarów KolejĄ w Polsce. Polski rynek kolejowych przewozów towarowych jest wart około 8 mld zł rocznie. W 2008 r. pierwszy raz od lat przychody przewoźników mogą spaść.

Pierwszy raz od lat spada ilość towarów wożonych koleją. Firmy wolą korzystać z tańszego transportu samochodowego lub przewozić je same

Już zeszły rok był alarmujący, kiedy masa przewożonych koleją towarów wzrosła zaledwie o 1 pkt proc. Pierwszy kwartał tego roku to już oznaka kryzysu. Branża kolejowa przewiozła o 3,8 proc. towarów mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Praca przewozowa wszystkich przewoźników (mierzona liczbą tzw. tonokilometrów) spadła o 2,2 proc.

Spośród dużych przewoźników obecnych na polskim rynku największym przegranym jest PKP Cargo. Państwowa spółka straciła ok. 3 pkt proc. rynku na rzecz prywatnych przewoźników. Masa przewiezionych przez nią towarów spadła kwartał do kwartału o 2 mln ton, a wykonana praca przewozowa o 500 tys. tonokilometrów.

– To w dużej mierze dlatego, że spółki kolejowe firm paliwowych, takich jak Orlen czy Lotos, chcą same wozić całe swoje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8042

Spis treści

Ekonomia

Agora z PTC
Aster operatorem komórkowym
Bez Coca-Coli w Roosterze
Bogdanka jest przygotowana do debiutu na GPW
Bruksela nie daje szans polskim stoczniom
Ciech i PGNiG będą akcjonariuszami Tarnowa
Cytat dnia
Czas na rodzinę
DM Millennium o akcjach
Deutsche Bank z własną TV
Dochody z reklamy w komórkach będą szybko rosnąć
Dom dla czytelnika
Dopłacą, a nie zarobią na metanie
Drugi wykup akcji
EADS nie chce z UAC
Espirito o spółkach budowlanych
GE pożyczy BPH 2 mld zł
GPW: start od 9.00
Gamet odwołuje ofertę
Gazprom: kartel zbędny
Grolsch w RPA
Internet – nowa era rozwoju
Inwestorom finansowym chodzi o zasady
KGHM chce zamknąć biura w Pradze i Londynie
Kalendarium gospodarcze
Komisja zgodziła się na Pruskiego
Kryzys kolei towarowych
Kupuj Kernel
Kupuj Pekao
LICZBA DNIA: 24 proc. rodzin oczekuje poprawy
Maleją wpływy z abonamentu
Mam nadzieję, że transakcja się powiedzie
Midas bez Wściubiak
Mniejsze mieszkania
Mniejszy deficyt
Monnari inwestuje
NBP: inflacja po nowemu
Na zakupy do Polski
Najważniejsza gospodarka strefy euro zwalnia
Nieunikniony wzrost cen samochodowych polis OC
Niewielka korekta na rynku ropy
Nowa strategia Lotosu nie przekonała akcjonariuszy
Obligacje jeszcze zdrożeją
Odwołana emisja
Oglądalność Polsat News
Polskie dromadery pofruną do Chin
Pomostówki prawie bez zmian
Przed wielką bitwą o Świdnik
Puławy inwestują
Raz w dół, raz w górę
Rolnicy dostaną więcej dotacji kosztem firm
Skok zysku o 40 proc.
Sprostowanie
Stocznia do likwidacji?
Strajk o Silesię?
Trzymaj Amrest
Wakacyjna podróż z IC
Zagranica sprzedaje Getin
Zainteresowanie obligacjami
Zarządzający jak zakładnicy
Zgoda na VW ze Scanią
„Tak” dla ENISA
Zamów abonament