Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie trzeba się zgadzać na ofertę innego lotu

10 września 2008 | Prawo | Michał Kosiarski

Gdy przewoźnik odwołuje lot na kilka tygodni przed terminem, pasażerowie powinni otrzymać zwrot pieniędzy za bilet. Mogą też domagać się odszkodowań za poniesione straty

Problem likwidacji połączeń tanich linii dociera do Polski. Centralwings zawiesza właśnie wiele regularnych połączeń i odwołuje rezerwacje biletów (patrz ramka).

– Miałam zarezerwowany lot w styczniu do Bolonii. Czy muszę wybrać proponowany mi inny lot, czy mogę dostać zwrot pieniędzy? – pyta nasza czytelniczka.

Prawo lotnicze i regulaminy

Uprawnienia pasażerów, którym odwołano loty, określa prawo lotnicze (DzU z 2006 r. nr 100, poz. 696 ze zm.), a także regulaminy usług przewozowych linii lotniczych.

Wiele zależy od tego, kiedy doszło do odwołania rezerwacji lotu przez przewoźnika – minimum 14 dni przed wylotem czy też później. Od tego terminu zależy czy obowiązuje unijne rozporządzenie 261/2004/WE. Określa ono np. minimalne, ale sięgające nawet kilkuset...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8113

Spis treści
Zamów abonament