Za spóźnioną usługę kurier musi zapłacić
Firmy dostarczające przesyłki i operatorzy pocztowi ograniczają prawa klientów do odszkodowań. Nie chcą też przyjmować części reklamacji ani załatwiać sporów w sądach polubownych
Na wniosek zielonogórskiego stowarzyszenia Towarzystwo Lexus Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwa wyroki na niekorzyść firmy DHL Express. Chodzi o niskie odszkodowania w sytuacji, w której szkoda klienta powstała wskutek niewykonania niektórych rodzajów usług. DHL przewiduje, że maksymalne odszkodowanie to 100 proc. opłaty za usługę. Z prawa przewozowego (DzU z 2000 r. nr 50, poz. 601 ze zm.) wynika zaś, że w takiej sytuacji odpowiedzialność firmy musi być wyższa. Według art. 83 kurier powinien zapłacić nawet 200 proc. opłaty. – Nie wolno w stosunkach z konsumentami ograniczać swojej odpowiedzialności inaczej, niż pozwalają na to przepisy – podkreślał radca prawny Jarosław Myszkowski, pełnomocnik stowarzyszenia. Ponadto DHL przyjmuje, że gdy nadawca nie zadeklarował wartości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta