Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tramwajowe starcie: runda pierwsza

27 września 2008 | Życie Warszawy | Konrad Majszyk

186 tramwajów za ok. 1,5 mld zł. O ten gigantyczny kontrakt chce walczyć aż ośmiu producentów z siedmiu krajów.

To będzie ostra walka o największy tego typu kontrakt w Europie. Do drugiego etapu przetargu przeszło dwóch polskich producentów: bydgoska PESA i nowosądecki Newag (w konsorcjum z AnsaldoBreda z Włoch).

Oprócz nich o kontrakt walczą także: francuski Alstom, kanadyjski Bombardier, czeski Cegelec, hiszpański CAF, niemiecki Siemens i szwajcarski Stadler.

Komisja przetargowa nie dopuściła do drugiego etapu Solarisa – polskiego producenta autobusów – który specjalnie dla tego przetargu opracował jednak prototyp tramwaju.

Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring i klimatyzację. Na przełomie grudnia i stycznia powinniśmy poznać oferty cenowe. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, pierwsze z pojazdów powinny dojechać do Warszawy w 2010 roku.

Czy ten scenariusz wypali? Doradca ekonomiczny Adrian Furgalski przewiduje dużą liczbę protestów, które mogą opóźnić przetarg. A władze miasta chcą, by jak najwięcej nowych tramwajów jeździło na Euro 2012.

Brak okładki

Wydanie: 8128

Spis treści
Zamów abonament