Firmy muszą dowodzić, że radio nie daje im zysku
Restauracje i zakłady usługowe muszą płacić za publiczne odtwarzanie muzyki. Niektóre jednak wygrywają procesy z ZAiKS
Kto nie chce płacić, musi wykazać, że puszczanie np. utworów z radia albo telewizji nie wpływa na zwiększenie zysków firmy. Udało się to jednemu z restauratorów w Częstochowie. „Rz” dotarła do pisemnego uzasadnienia wyroku Sądu Apelacyjnego w Katowicach w tej sprawie.
Dla pracowników, nie dla klientów
ZAiKS żądał od tego punktu gastronomicznego ok. 4200 zł za ponad sześć lat puszczania muzyki z radia bez umowy licencyjnej i po stanowczej odmowie jej podpisania.
Opłaty wyliczono na podstawie stawek ZAiKS z 2000 r. Właściciel argumentował, że owszem, ma starą wieżę, ale nie działają w niej kasety i płyty CD, nadaje się tylko do słuchania radia. Poza tym z wieży korzysta tylko obsługa lokalu (stoi przy wejściu do kuchni, a nie na sali), nie umila ona jedzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta