Sprawdzasz kontrahentów w urzędzie gminy, oczekuj wizyty pracownika MSWiA
Podmioty, które korzystają z dostępu do danych ze zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych, podlegają kontroli prowadzonej przez ministra spraw wewnętrznych
Zasady jej przeprowadzania określają przepisy rozporządzenia z 11 grudnia 2008 r., które jutro, tj. 8 stycznia 2009 r. wchodzi w życie. Kontrolą obejmuje podmioty korzystające z dostępu do danych za pomocą teletransmisji danych oraz w drodze weryfikacji. Jej zakres obejmuje spełnianie warunków, o których mowa w art. 44h ust. 2 pkt 1 lub ust. 5 ustawy z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
Według planu lub doraźnie
Kontrolę zarządza i koordynuje minister właściwy do spraw wewnętrznych i administracji. Przeprowadza ją zawsze pracownik MSWiA wyznaczony i upoważniony przez ministra. Szef resortu może wyznaczyć również zespół kontrolerów do jej przeprowadzenia w danym podmiocie. Wzór upoważnienia określa załącznik do rozporządzenia. Z przeprowadzonej kontroli należy sporządzić protokół.
Kontrole przeprowadza się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta