Trasa „tak”, ale nie u mnie
Żeby zdążyć z obwodnicą na Euro 2012, prace powinny już dziś trwać na całej jej długości. Ruszyły tylko na Bemowie. Co z budową reszty dróg? Zablokowali ekolodzy, a także zwykli pieniacze
Środek Bemowa przecina w tej chwili jedyny budowany fragment obwodnicy ekspresowej: trasa S-8 z Konotopy do ul. Powązkowskiej. To w ramach tej inwestycji powstaje jeden z największych w Polsce węzłów drogowych – obok al. Prymasa Tysiąclecia i Lasku na Kole. Kosztuje ponad 200 mln zł za kilometr – to rekord Polski.
W tej chwili na skutej lodem budowie prace zamarły. W sezonie budowlanym szły jednak pełną parą. Jak podają drogowcy, wykonawca ma za sobą 36 proc. prac, czyli nieznacznie wyprzedza harmonogram.
– Z tej trasy skorzystamy w październiku 2010 roku – obiecuje szef mazowieckiej GDDKiA Wojciech Dąbrowski.
Mocni w obietnicach
Na tym sukcesy się jednak kończą. Żeby trasa z Konotopy przez Bemowo do Trasy AK miała sens, potrzeba kolejnych fragmentów obwodnicy: przez Włochy, Ursynów i Wesołą. Według nierealnego, ale oficjalnego harmonogramu, wszystkie mają powstać przed Euro 2012.
W tym roku GDDKiA obiecuje rozpoczęcie budowy czterech tras. ∑ Dla odcinka w kształcie litery „L” z tras S-2 i S-79 między Puławską, lotniskiem Okęcie a Marynarską trwa wycinka drzew i toczy się pierwszy etap przetargu (dziś ma zostać rozstrzygnięty protest jednego z koncernów drogowych, blokujący przejście do drugiego etapu).
∑ Budowę trasy S-2 między Konotopą a lotniskiem Okęcie odblokował korzystny wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, a przetarg ma zostać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta