Karty kredytowe pomagają firmom zwiększyć liczbę e-transakcji
Jeżeli sklep internetowy chce ułatwić klientom życie i umożliwić im płacenie za towar kartą, musi skorzystać z usług agenta rozliczeniowego. Zewnętrznemu pośrednikowi warto też zlecić obsługę tzw. błyskawicznych przelewów
Im większy wybór metod płatności proponuje e-sklep, tym więcej klientów może przyciągnąć – twierdzą znawcy tego rynku. Wśród polskich przedsiębiorców, którzy zajmują się sprzedażą przez Internet, nie brakuje jednak takich, którzy wciąż proponują tylko płatność gotówką przy odbiorze i tradycyjny przelew na rachunek bankowy sprzedawcy. Co ważne, nie przeszkadza im to w prowadzeniu biznesu. Dzieje się tak głównie dlatego, że przywiązanie Polaków do gotówki jest ogromne i chętnie wybierają oni tę najbardziej tradycyjną formę płatności, nawet jeśli zdążyli się już przekonać do nowoczesnych zakupów internetowych.
Płatności kartami, na których w wielu krajach opiera się handel internetowy, w Polsce wciąż są mało popularne. Wielu e-sprzedawców ich nie akceptuje, a nawet w tych sklepach, które przyjmują karty, klienci nie korzystają masowo z tej możliwości (oczywiście wiele zależy od branży, w jakiej działa sklep).
Powodów wciąż niewielkiej popularności plastikowych pieniędzy w e-sklepach można wymienić kilka: są to obawy przed używaniem kart w Internecie, który często jest postrzegany jako wyjątkowo niebezpieczne środowisko; brak takiego nawyku czy wreszcie fakt, że w portfelach klientów polskich banków wciąż znajduje się niewiele kart umożliwiających dokonywanie płatności na odległość.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta