Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cenzurka dla urzędnika

07 kwietnia 2009 | Gazeta prawa i podatków | Michał Cyrankiewicz

Zgodnie z treścią art. 28 ustawy o pracownikach samorządowych należy w nim określić sposób dokonywania ocen, okresy, za które jest sporządzana ocena, jej kryteria oraz skalę ocen.

Wszystko to musi uwzględniać potrzebę prawidłowego dokonywania ocen oraz specyfikację funkcjonowania danej jednostki samorządowej.

Podstawowe zasady przeprowadzania ocen samorządowych pracowników określone zostały w art. 27 ustawy z 21 listopada 2008 r. Zgodnie z jego treścią oceniane są wyłącznie osoby zatrudnione na stanowiskach urzędniczych oraz kierowniczych urzędniczych. Ocenę należy przeprowadzić na piśmie. Nie rzadziej niż raz na dwa lata i nie częściej niż raz na sześć miesięcy.

Ocena dotyczy wywiązywania się przez urzędnika z obowiązków wynikających z zakresu czynności na zajmowanym stanowisku oraz określonych w art. 24 i art. 25 ust. 1 ustawy. Sprawdzeniu podlega m.in., czy urzędnik zna konstytucję i przepisy prawa oraz czy potrafi prawidłowo je stosować.

Brak okładki

Wydanie: 8287

Spis treści
Zamów abonament