Ze sportowymi ambicjami
Mazda3 jest kluczowym modelem dla europejskiego oddziału firmy. Aby powtórzyć sukces poprzednika, koncern zdecydował się na najbezpieczniejsze rozwiązanie – poważną modernizację, która zachowała jednak najważniejsze zalety tego bestselleru.
Schodzący model został sprzedany na całym świecie w liczbie dwóch milionów sztuk i stał się najpopularniejszym modelem marki. Szef projektu nowej mazdy3 Yoshiyuki Maeda podkreśla, że w nowej wersji konstruktorzy przenieśli zaledwie 10 procent części ze starego modelu.
– To jest nowy samochód – dodaje.
Karoseria, chociaż ma podobne kształty do poprzednika, jest całkowicie nowa. Maeda podkreśla, że jest aż o 15 kg lżejsza od poprzednika, który był o trzy centymetry dłuższy. Oba samochody mają ten sam rozstaw osi (264 cm). Jak przystało na konkurenta takich aut jak VW golf i renault megane, w nowej maździe3 jest sporo miejsca nie tylko z przodu, ale i z tyłu. Powiększone w stosunku do poprzednika przednie fotele są wygodne i mają spory zakres regulacji. Konsola środkowa ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta